افتتاح حساب بانکی در کانادا
22 خرداد, 1402 توسط
افتتاح حساب بانکی در کانادا
فیدس, سید مجتبی معراجی
| 1 توضیح

افتتاح حساب بانکی در کانادا

آیا فردی را می شناسید که به تازگی به کانادا مهاجرت کرده یا قصد مهاجرت به کانادا را دارد؟

 وقتی متقاضی به کشوری جدید نقل مکان می‌کند، موارد زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرد، از گرفتن ویزا گرفته تا یافتن مکانی برای زندگی. اما مهم‌ترین کاری که باید انجام دهد این است که یک حساب بانکی در کانادا باز کند. افتتاح حساب بانکی در کانادا یکی از اولین کارهایی است که شهروندان جدید هنگام اقامت یا دریافت شهروندی در این کشور باید انجام دهند.در این مقاله مراحل افتتاح حساب بانکی در کانادا برای شهروندان و اتباع خارجی مورد بحث قرار می‌گیرد. با فیدس همراه شوید.

انواع حساب بانکی در کانادا

قبل از افتتاح حساب بانکی در کانادا، متقاضی باید تصمیم بگیرد که چه نوع حسابی را می‌خواهد افتتاح کند. بانک‌های کانادا به طور کلی 2 مدل حساب با ویژگی‌ها و خدمات متفاوت دارند، که رایج ترین حساب‌های بانکی در کانادا عبارتند از:

​Checking Accounts حساب جاری:

این حساب بانکی بیشترین محبوبیت را در بین مردم دارد. با حساب جاری به راحتی می‌توان پول را واریز یا برداشت کرد و از کارت‌های بانکی برای پرداخت استفاده کرد. تقریباً همه به یک حساب جاری (Checking) برای امور مالی روزانه نیاز دارند.

انواع مختلف حساب جاری:

  • Basic
  • No-fee
  • Student
  • Youth
  • Cash Back
  • Interest-Earning

هر کدام از این حساب‌ها ویژگی‌ها و مزایای خاص خود را دارند. حساب دانشجویی (Student) مختص دانشجویان است و محدودیت سنی دارد. این نوع حساب شامل کارمزد بانکی نمی‌شود و تسهیلات مختلفی در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. پس اگر قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا را دارید بهتر است این حساب را باز کنید.

Saving account حساب سپرده یا پس انداز:

در این نوع حساب بانکی، متقاضی می‌تواند پول خود را برای مدت طولانی‌تری نگه دارد و برای هدف‌های خاصی پس‌انداز کند. بنابراین اگر قصد دارد برای مدت طولانی در کانادا زندگی کند، بهتر است یک حساب پس‌انداز در بانک‌های کانادا افتتاح کند. اگر چه حساب پس‌انداز سود کمتری دارد اما برای پس‌انداز کردن گزینه مناسبی برای دانشجویان محسوب می‌شود.

انواع مختلف حساب پس انداز: 

  • Basic
  • Money Market
  • High Yeild
  • Online

چه مدارکی برای باز کردن حساب بانکی در کانادا نیاز است؟


حساب بانکی در کانادا

زمانی که متقاضی برای افتتاح حساب در کانادا به بانک مراجعه می‌کند، برای اثبات هویت خود باید یک سری مدارک اعم از سند یا ویزای قانونی(ویزای توریستی، دانشجویی، ویزای کاری و یا ویزای سرمایه‌گذاری) خواسته شده را ارائه دهد که اصولا 2 تا 3 مدرک شناسایی معتبر برای ارائه کافی می‌باشد. این مدارک شامل:

  • گذرنامه (پاسپورت) معتبر
  • ادرس سکونت
  • کارت اقامت دائم یا موقت
  • شماره بیمه اجتماعی (SIN)
  • کارت شناسایی کارمند کانادایی همراه با عکس
  • گواهینامه رانندگی معتبر در کانادا

افتتاح حساب بانکی در کانادا با ویزای توریستی

 

چنانچه ویزای اقامت موقت یا ویزای توریستی کانادا داشته باشید، می‌توانید در کانادا حساب بانکی باز کنید. اگر شاغل نیستید و یا پولی برای سپرده‌گذاری ندارید، حتی اگر تازه ورشکستگی را تجربه کرده‌اید، به شرطی که مدارک بالا را داشته باشید، می‌توانید به عنوان با ویزای توریستی در کانادا حساب بانکی افتتاح کنید.

باز کردن حساب بانکی در کانادا


برای افتتاح حساب بانکی در کانادا نیاز به انجام کار زیادی نیست. همان‌طور که گفته شد سخت‌‌ترین قسمت ماجرا اثبات هویت با استفاده از مدارک درخواستی بانک می‌باشد. بسته به بانک، ممکن است حساب‌های پس‌انداز مختلفی وجود داشته باشد که هنگام افتتاح حساب بانکی در کانادا باید از قبل در مورد آن‌ها از بانک سوال گردد. البته گاهی اوقات می‌توان این کار را به صورت غیر حضوری و آنلاین انجام داد که در این صورت برای اطلاع از نحوه انجام این کار باید با بانک مورد نظر تماس گرفته شود. 

CTA 

بهترین بانک‌ های کانادا


رویال بانک کانادا (RBC)

رویال بانک کانادا

رویال بانک بزرگترین بانک در کانادا است که خدمات خود را به غیر کانادایی‌ها هم ارائه می‌دهد و به همین دلیل گزینه‌ای محبوب در میان مهاجران است. در حال حاضر بیش از 16 میلیون مشتری دارد و خدمات مختلف بانکی را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد.

 بانک Toronto-Dominion Bank - TD

Toronto-Dominion Bank

بانک تی‌ دی کانادا به عنوان ششمین بانک بزرگ در آمریکای شمالی بر اساس ارزش دارایی ها و دومین بانک بزرگ کانادا شناخته می‌شود. این بانک در سال ۱۹۵۵ با ادغام دو بانک تورنتو و دومینیون تاسیس شد است. همچنین خدمات بانکی شخصی، تجاری و سرمایه‌گذاری را در کانادا و ایالات متحده ارائه می‌دهد.



بانک اسکوشیا

بانک اسکوشیا ( Scotiabank)

از بزرگترین بانک‌های کانادا شناخته می‌شود که در سال 1832 تأسیس شده است. این بانک خدمات بانکی شخصی، تجاری و سرمایه گذاری را در بیش از 400 شعبه در سراسر جهان ارائه می‌دهد. همچنین به عنوان یکی از بانک‌های بزرگ بین‌المللی شناخته می‌شود.


بانک مونترال (BMO)

بانک مونترال (BMO)

از قدیمی‌ترین بانک‌های کانادا است که در سال ۱۸۱۷ تأسیس شده است. دفتر مرکزی این بانک در مونترال قرار دارد و خدمات بانکداری شخصی، تجاری و سرمایه گذاری را در کانادا ارائه می‌دهد. علاوه بر این، یکی از بانک‌های شناخته شده در بین مشتریان بین‌المللی است.


بانک تجارت امپریال (CIBC)

cibc بانک کانادا

بانک امپریال تجارت کانادا از ادغام بانک تجارت کانادا (Imperial Bank of Canada) و بانک امپریال کانادا (Canadian Bank of Commerce) ایجاد شده است. 

بهترین بانک کانادا برای ایرانیان

با توجه به معرفی بانک‌ها در کانادا، انتخاب بهترین بانک کانادایی که خدمات بیشتر و بهتری را ارائه دهد ممکن است گیج کننده باشد. بسیاری از ایرانیان تازه وارد در کانادا TD bank را انتخاب می‌کنند زیرا این بانک دارای شعبه‌ها و دستگاه‌های خودپرداز بسیار، بستر بانکداری آنلاین و اپلیکیشن موبایل است. این بانک در ایالات متحده نیز شعبه دارد.

بانک‌های بین‌المللی برتر در کانادا

بهترین بانک های کانادا

در کانادا بانک‌های بین‌المللی از کشورهای مختلف از جمله ایالات متحده آمریکا، ژاپن، سنگاپور، آلمان، چین، فرانسه، تایوان، هند، سوئیس و غیره یافت می‌شود. برخی از بانک‌های بین‌المللی برتر عبارتند از:

CTA

بهترین بانک‌های آنلاین در کانادا

بانکداری آنلاین مزایای زیادی دارد. برای اکثر مردم، انجام کارها از طریق اینترنت راحت‌تر و سریعتر است. انواع مختلفی از بانک‌های آنلاین وجود دارد مانند: Scotiabank Online ،Tangerine ،RBC و ...

هزینه افتتاح حساب در بانک‌های کانادا


هزینه حساب بانکی کانادا

برخی از بانک‌ها در کانادا برای خدمات مختلف هزینه‌های متفاوتی دریافت می کنند. بسته به مقدار پولی که سپرده‌گذاری شده است، حدودا بین 4 تا 30 دلار بانک‌ها در ماه دریافت می‌کنند. بانک‌ها برای مواردی مانند چک کردن حساب‌ها، استفاده از دستگاه‌های خودپرداز و انجام حواله، کارمزد دریافت می‌کنند. برخی از این کارمزدها می‌تواند ماهانه و یا در هر تراکنش انجام شود.

بانک های ایرانی در تورنتو

در حال حاضر هیچ بانک ایرانی در تورنتو و دیگر شهرهای کانادا فعال نیست. با این حال شما می‌توانید از طریق صرافی‌های ایرانی برای انجام امور مالی خود اقدام کنید.

جمع بندی

در نهایت، یک حساب بانکی اصولی و مدیریت شده به خوبی می‌تواند به متقاضی در امور مالی کمک کند و هزینه‌های زیادی را برای متقاضی صرفه‌جویی نماید. افتتاح حساب بانکی در کانادا در صورتی که متقاضی تمام مدارک مورد نیاز را در اختیار داشته باشد، فرآیندی سریع است. به همین دلیل، انتخاب بهترین گزینه برای باز کردن حساب با دقت و با بررسی شرایط مختلف بانک ها بسیار مهم است. هدف این مقاله ارائه راهنمای جامع برای افتتاح حساب بانکی در کانادا است. با کمک خدمات بین‌المللی فیدس می‌توان اطمینان حاصل کرد که روند مهاجرت متقاضی با موفقیت انجام شود.

سوالات متداول

خیر، متقاضی می‌تواند به عنوان یک توریست، دانشجو یا هر شخص دیگری که مجوز اقامت در کانادا را دارد، یا حتی به عنوان یک فرد غیر مقیم که خارج از کانادا زندگی می‌کند، حساب بانکی در کانادا افتتاح نماید.

برخی از بانک‌های کانادایی به متقاضی اجازه می‌دهند که حساب بانکی خود را به صورت آنلاین افتتاح کنند. در این صورت می‌تواند از طریق وب‌سایت بانک مربوطه به حساب خود دسترسی داشته باشد.

بله. اتباع خارجی به شرط ارائه مدارک شناسایی کافی و معتبر، واجد شرایط افتتاح حساب در کانادا هستند.

بسته به بانک و نوع حساب، هزینه‌های حساب بانکی و حداقل سپرده برای افتتاح حساب در کانادا متفاوت است. هزینه های بانکی در کانادا می تواند از 4 تا 30 دلار در ماه متغیر باشد.

در اکثر بانک های کانادا برای افتتاح حساب نیازی به حداقل سپرده نیست اما می بایست متقاضی حداقل موجودی ماهیانه که معمولا 3500 دلار کانادا است را دارا باشد.

کدام بانک ایرانی در کانادا شعبه دارد؟

درحال حاضر هیچکدام از بانک های ایرانی در کانادا شعبه ندارند.

افتتاح حساب بانکی در کانادا
فیدس, سید مجتبی معراجی 22 خرداد, 1402
به اشتراک گذاری پست
برچسب
بایگانی
ورود به سیستم برای نظر گذاشتن