همه چیز در مورد تولد فرزند در کانادا
تولد فرزند در کانادا
21 خرداد, 1402 توسط
همه چیز در مورد تولد فرزند در کانادا
فیدس, سید مجتبی معراجی
هنوز نظری ثبت نشده است

تولد فرزند در کانادا


دو اصل حاکم بر شهروندی در بدو تولد فرزند در کانادا عبارتند از: اصل خون (Jus Sanguinis) و اصل خاک (Jos soli) منظور از اصل خون تابعیت پدر یا مادر نوزاد است که با توجه به ملیت هردو والدین یا یکی از والدین تعیین می‌شود. همچنین منظور از اصل خاک محل تولد نوزاد است که هر فردی در کشور مهاجرپذیر و مورد تایید این قانون متولد شود به طور خودکار تابعیت آن کشور را دریافت می‌کند. کشور کانادا یکی  از کشورهایی است که از اصل خاک پیروی می‌کند و به همه نوزادانی که در خاک کانادا متولد می‌شوند، به استثنای نوزادان پرسنل دیپلماتیک، تابعیت می‌دهد. قوانین کانادا تابعیت کودک را از طریق تولد به رسمیت می‌شناسد، حتی اگر والدین کودک شهروند کانادا نباشند. این بدان معناست که یکی از راه های اخذ شهروندی کانادا، به دنیا آوردن فرزند در کانادا است. در این مقاله به برخی از شرایط و قوانین مهم مهاجرتی مربوط به تولد فرزند در کانادا می پردازیم. با فیدس همراه باشید.

فهرست مطالب

تولد فرزند در کانادا با ویزای توریستی

برای مهاجرت به کانادا ابتدا باید برای ویزا اقدام کنید. شما می‌توانید برای ویزا به سفارت یا کنسولگری کانادا در کشور خود اقدام کنید یا می‌توانید به صورت آنلاین درخواست دهید. پس از دریافت ویزای خود، باید یک پرواز به کانادا رزرو کنید و بیمارستانی را پیدا کنید که توسط انجمن بهداشت و درمان کانادا معتبر باشد. ویزای توریستی برای متقاضی در کانادا یک ویزای اقامت موقت است که به متقاضی اجازه می دهد تا زمانی که ویزا معتبر است در کانادا بماند. زنان باردار می‌توانند در طول زایمان برای کمک به بیمارستان مراجعه کنند، اما نمی‌توانند مزایای پزشکی یا اجتماعی را که به شهروندهای کانادایی داده می‌شود، دریافت کنند. همچنین نمی‌توانند به طور دائم در کانادا بماند، و درخواست شهروندی بدهد. این قانون به زن اجازه می‌دهد تا به بیمارستانی در کانادا برود و تحت درمان زایمان قرار گیرد. اگر در این مدت بچه دار شود، نوزاد به طور خودکار شهروند کانادا می‌شود.

اقامت از طریق تولد فرزند در کانادا

گام اول: Health Card یا همان کارت بهداشت که اولین قدم برای اخذ پاسپورت بعد از تولد فرزند در کانادا می‌باشد.

گام دوم: Birth Registration یا ثبت تولد است که با پر کردن فرم های مربوطه بیمارستان و تایید تولد نوزاد در بیمارستان انجام می‌شود.

گام سوم: گرفتن شناسنامه فرزند متولد شده می‌باشد. 2 نوع گواهی تولد در کانادا وجود دارد:  کوتاه مدت Short Form و بلند مدت Long Form فرم بلندمدت اصل شناسنامه است و فرم کوتاه مدت همانند کارت می‌باشد که دقیقا کپی برابر اصل ثبت تولد فرزند است.

گام چهارم: دریافت شماره ملی کانادایی یا شماره بیمه اجتماعی SIN

نکته بسیار مهم این است که به محض تولد فرزند شما میتوانید گذرنامه کانادایی را برای فرزندتان دریافت کنید. این پاسپورت به فرزند شما اجازه می‌دهد تا به 168 کشور مختلف در سراسر جهان سفر کند.


تفاوت شهروندی و اقامت دائم کانادا

تابعیت مهمترین تفاوت بین اقامت دائم و پاسپورت است. ساکنان دائمی نمی‌توانند برای پاسپورت اقدام کنند، اما شهروندان می‌توانند. این بدان معنی است که شما گزینه های مهاجرتی بیشتری دارید و پاسپورت بسیار مفید است. شهروندی به این معنی است که شما حق دارید در هر کشوری زندگی و کار کنید، در حالی که اقامت دائم به این معنی است که می‌توانید برای مدت معینی در یک کشور خاص بمانید. اگر پاسپورتی از کشوری دارید که در حال حاضر در آن زندگی می کنید، گزینه های بیشتری برای مهاجرت دارید و می‌توانید راحت تر سفر کنید.


شهروندی و اقامت دائم کانادا

اسپانسرشیپ شدن فرزندان در کانادا

سوالی که همیشه پیش میاید این است که آیا با تولد فرزند در کانادا والدین هم میتوانند در کانادا بمانند و شهروند کانادا شوند یا خیر؟ متاسفانه جواب این سوال خیر است. اگر فرزند شما در کانادا متولد شود، به طور خودکار شهروند کانادا می‌شود حتی اگر شهروند کانادا نباشید. با این حال، فقط به این دلیل که فرزند شما یک شهروند کانادایی است به این معنی نیست که می‌توانید به طور خودکار در کانادا بمانید و شهروند شوید. شما باید شرایط خاصی را برآورده کنید. اگر در حال حاضر اقامت دائم یا شهروندی کانادا را ندارید، باید همراه فرزندتان به کشور مبدا خود بازگردید، حتی اگر کودک در کانادا به دنیا آمده باشد. اگر اقامت موقت در کانادا دارید، می‌توانید برای به دنیا آوردن فرزند خود در اینجا برنامه ریزی و سفر کنید و پس از تولد می‌توانید بدون هیچ محدودیتی به کشور خود بازگردید. راه های زیادی برای اخذ شهروندی از طریق تولد فرزند در کانادا وجود دارد. می‌توانید برای اقامت دائم درخواست دهید و اسپانسر حامی کودک شوید.



مزایای تولد فرزند در کانادا


مزایای تولد فرزند در کانادا

یک کودک کانادایی شهروند کانادا است و می‌تواند بدون ویزا در کانادا زندگی و سفر کند. آنها همچنین به مراقبت های بهداشتی، تحصیلی و اجتماعی رایگان دسترسی دارند. بسته به حقوق و امتیازات موجود که در اینجا برای فرزند وجود دارد کودک می‌تواند به طور دائم در کانادا زندگی کند. از جمله امتیازات و مزایا:

  1. بعد از 18 سالگی امکان اسپانسر شدن فرزند برای والدینش
  2. بعد از به دنیا آمدن نوزاد دریافت پاسپورت کانادایی بدون قید و شرط
  3. هزینه های تولد نوزاد را می توان تا حدی توسط بیمه پرداخت کرد
  4. حق تحصیل رایگان برای فرزند متولد شده در کانادا 

روش‌های دریافت اقامت دائم از طریق تولد فرزند در کانادا

همانطور که توضیح داده شد اگر قبل از تولد فرزندتان شهروند یا مقیم دائم کانادا نیستید، پس از تولد فرزند در کانادا باید با نوزاد کانادا را ترک کنید. با این حال، اگر می خواهید شهروند کانادا شوید، چند راه برای انجام این کار وجود دارد:

  1. درخواست برای اقامت دائم (برای اقامت دائم اپلای کنید)، برای دریافت ویزای اقامت دائم کانادا، باید پروسه‌ی درخواست اقامت دائم را پیگیری کنید و سپس در صورت داشتن شرایط لازم، می توانید برای شهروندی اقدام کنید.
  2. از طریق ویزای اسپانسرشیپ (Sponsorship Visa): شهروندان بالای 18 سال کانادا، می‌توانند برای اخذ ویزای اسپانسرشیپ اعضای خانواده خود اقدام کنند. وقتی فرزند بالغتان شرایط لازم را پیدا کند، می تواند حامی مالی(اسپانسر) والدین شود تا به کانادا بیایند و با آنها زندگی کنند. این بدان معناست که شخص در زمانی که در کانادا است به نیازهای مالی والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ رسیدگی خواهد کرد. و اثبات کند که از هیچ نهاد کانادایی‌ کمک مالی دریافت نمی‌کند. برای اینکه فردی بتواند اسپانسر اعضای درجه یک خانواده خود شود باید شهروند یا اقامت دائم کانادا را داشته باشد وهمچنین به عنوان فرد بومی در قانون بومیان کانادا ثبت شده باشد. 

هزینه زایمان در کانادا


هزینه های تولد فرزند در کانادا

شهروندی و اقامت در کانادا می تواند برای والدین بسیار مفید باشد، زیرا هزینه تولد فرزند در کانادا اغلب بسیار مقرون به صرفه است و تا حدودی رایگان می باشد. هزینه تولد فرزند در کانادا بستگی به بسیاری از عوامل دارد، از جمله مکان بیمارستان، نوع خدمات پزشکی، تجهیزات پزشکی و سایر هزینه‌های جانبی مربوط به زایمان. به علاوه، هزینه‌ها بین بیمارستان‌ها و مناطق مختلف کانادا متفاوت است.در کل، قیمت‌ها در شهرهای بزرگ کانادا مانند تورنتو، ونکوور، کالگری و مونترال بیشتر از شهرهای کوچکتر هستند. در سال 2023 میانگین هزینه زایمان طبیعی بدون بیمه حدود 5000 دلار تا 8000 دلار کانادا است، در حالی که هزینه سزارین بدون بیمه حدود 10،000 تا 12،000 دلار کانادا می باشد. 

بیمه بین‌ المللی برای زایمان در کانادا

مراقبت‌های بهداشتی برای گردشگران و افراد غیر مقیم کانادا رایگان نیست. اگرچه کانادا یک سیستم مراقبت بهداشتی با بودجه عمومی (سیستم مدیکر) دارد، برای اینکه واجد شرایط باشید باید شهروند، مقیم دائم یا دانشجوی بین المللی باشید. افراد غیر مقیم و گردشگران باید بیشتر از شهروندان، مقیمان دائمی و دانشجویان بین المللی برای خدمات تولد فرزند هزینه بپردازند. دلیلش این است که آنها بیمه بین المللی ندارند که بخشی از هزینه ها را پوشش دهد. جدول زیر میانگین هزینه تولد فرزند در کانادا را نشان می دهد:

خدمات درمانی در کانادا

بدون بیمه (دلار کانادا)

با بیمه (دلار کانادا)

مراقبت های زمان بارداری (هر ویزیت)

100-150

0

سونوگرافی

300-500

0-300

زایمان طبیعی

5000-8000

0-1000

سزارین

10000-12000

0-1000

زایمان در منزل با ماما

2500

860-2500

هزینه تولد فرزند در کانادا

هنگامی که شخصی به کانادا نقل مکان می کند، دولت به پرداخت هزینه های پزشکی مربوط به این مهاجرت کمک می کند. اگر شهروند کانادا شده اید، دولت هزینه های تولد فرزند در کانادا را نیز پرداخت می کند. این بدان معناست که تولد فرزند برای اکثر افراد مقیم کانادا رایگان است.

ارزان ترین مکان برای تولد فرزند در کانادا

هزینه تولد فرزند در کانادا بستگی به بیمارستان و محل اقامت شما دارد و در سرتاسر کانادا متفاوت است. هزینه های مربوط به زایمان ممکن است در برخی از مناطق کانادا بسیار بالا باشد. در این صورت، برای اینکه بهترین و ارزان ترین گزینه را پیدا کنید، باید تحقیق کنید و با بیمارستان ها و ارائه دهندگان خدمات بهداشتی در مناطق مختلف تماس بگیرید. در کل، برای کاهش هزینه‌های تولد فرزند در در کانادا، می‌توانید از بیمارستان‌های دولتی و کمکی استفاده کنید، به شرطی که شرایط وضعیت بالینی شما مجاز و امکانپذیر باشد، این به کاهش هزینه کلی زایمان شما کمک می کند. برای صرفه جویی در هزینه در سفر و زایمان در کانادا، باید مراقب سایر هزینه های خود مانند اقامت، غذا و پوشاک باشید. همچنین باید سعی کنید از خدمات غیر ضروری خودداری کنید تا هزینه کل سفر و تولد فرزند در کانادا کمتر شود.


سوالات متداول

به طور تقریبی می توان گفت هزینه تولد فرزند در کانادا بین 5 تا 25 هزار دلار است.

ممکن است در چند ماه آخر بارداری نتوانید وارد کشور شوید. بهتر است حداقل چهار ماه قبل از زایمان در کشور مورد نظر باشید.

خیر نیازی نیست و حتی ممکن است با اعلام بارداری و زایمان در کشور مور نظر مانع ورود شما به کشور شوند.

خیر، پس از تولد فرزند در کانادا، والدین نمی توانند در کشور بمانند و باید همراه کودک کشور را ترک کنند اما می‌توانند بعد از 18 سالگی فرزندشان، از طریق ویزای اسپانسرشیپ به کانادا مهاجرت کنند.  

قانون اصل خاک در کدام کشورهاست؟  

آمریکا، کانادا، برزیل، مکزیک، آرژانتین، شیلی، کوبا، پرو، ال سالوادور، پاراگوئه، ونزوئلا، اروگوئه، و ...  

همه چیز در مورد تولد فرزند در کانادا
فیدس, سید مجتبی معراجی 21 خرداد, 1402
به اشتراک گذاری پست
بایگانی
ورود به سیستم برای نظر گذاشتن