برترین دانشگاه‌های کانادا
20 خرداد, 1403 توسط
فیدس, آتوسا ذاکرحسینی
هنوز نظری ثبت نشده است

برترین دانشگاه­‌های کانادا

ساختن آینده از جمله اهداف هر فردی است و تحصیلات در آن نقش پررنگی دارد. از این رو، افراد هدفمند به دنبال دانشگاه معتبر برای تحقق رویاهایشان هستند. کانادا کشوری است که این فرصت طلایی را با داشتن دانشگاه‌­های معتبر و مقرون به صرفه در اختیار دانشجویان در سرار دنیا قرار داده است. مهاجرت تحصیلی به کانادا از جذاب ترین مقصد های جهان برای دانشجویان است.اگر جزء این دسته افراد هدفمند هستید تا آینده درخشانی برای خود بسازید، با ما همراه باشید تا باهم به بررسی برترین دانشگاه‌­های کانادا بپردازیم.

بهترین دانشگاه‌­های کانادا کدامند؟

شهرت علمی از مهمترین مواردی­ست که تأثیر مستقیم در رتبه بندی دانشگاه‌­ها دارد. بنابراین، بهترین دانشگاه، آن است که ضمن تحویل دادن افراد تأثیرگذار در اجتماع و تاریخ، افتخاراتی نظیر اکتشافات، جایزه نوبل و دیگر جوایز علمی هم دریافت کرده باشد. دانشگاه‌های کانادا به لحاظ شهرت علمی غنی بوده و افتخارات علمی بسیاری در آمریکای شمالی کسب نموده‌­اند. طبق رتبه بندی دانشگاه‌­های کانادا در وزارت علوم، 10 دانشگاه برتر را معرفی می­کنیم.   

دانشگاه های برتر کانادا

دانشگاه تورنتو

دانشگاه تورنتو واقع در شهر تورنتو، استان انتاریو برترین دانشگاه کانادا است. این دانشگاه آموزشی-تحقیقاتی در تمام شاخص‌­ها امتیازات بالایی کسب کرده و در رتبه بندی جهانی QS در جایگاه بیست و یکم قرار دارد. مهمترین اکتشافاتی که در دانشگاه تورنتو رخ داده، کشف انسولین و سلول­‌های بنیادین است. از دیگر افتخارات این دانشگاه، برنده 10 جایزه نوبل و 5 جایزه تورینگ و یک مدال­ فیلدز است. حدود 25 درصد دانشجویان دانشگاه تورنتو را دانشجویان بین المللی تشکیل می­‌دهند. دانشگاه تورنتو سه پردیس دارد که ساختمان­‌های آنها در جاهایی مختلف در سطح شهر واقع هستند. این دانشگاه دارای 18 دانشکده و یک مرکز تحقیقاتی هوش مصنوعی در پزشکی است. همچنین حدود 700 رشته تحصیلی را پوشش می­دهد. دانشگاه تورنتو بیش از 1200 باشگاه دانشجویی، سازمان و فعالیت دارد و جمعیت دانشجویی آن حدود 97000 نفر است.

دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه بریتیش کلمبیا، دومین دانشگاه مطرح کانادا، در شهر ونکوور استان بریتیش کلمبیا قرار دارد. این دانشگاه تحقیقاتی، دولتی بوده و رتبه بندی جهانی QS آن در جایگاه سی و چهارم است. دانشگاه بریتیش کلمبیا، 8 برنده جایزه نوبل و 65 دارنده مدال المپیک همچنین 71 دانشمند رودز در کارنامه خود دارد. 33 درصد دانشجویان این دانشگاه، بین المللی هستند و به برخی از آنها بورسیه بین المللی داده می­شود. این دانشگاه دو پردیس، یکی در شهر ونکوور و دیگری در شهر اوکانگان دارد. دانشگاه بریتیش کلمبیا در ونکوور دارای 20 دانشکده و یک کالج است و در شهر اوکانگان 7 دانشکده و یک کالج دارد. یکی از دانشگاه کانادا برای پذیرش می­توان به دانشگاه بریتیش کلمبیای شمالی اشاره کرد. علوم کاربردی، آموزش، موسیقی، پرستاری، هنر، حقوق و پزشکی از جمله رشته‌هایی هستند که این دانشگاه آنها را پوشش می­دهد و حدود 70000 دانشجو در آن تحصیل می­کنند.

دانشگاه مک­‌گیل

دانشگاه مک­‌گیل قبل از تأسیس کشور کانادا افتتاح شد. این دانشگاه در شهر مونترال، استان کبک واقع است. همچنین سومین دانشگاه برتر کانادا می­باشد و در رتبه بندی جهانی QS جایگاه سی‌­ام را از آن خود کرده است. 12 برنده جایزه نوبل، 3 برنده جایزه پولیتزر و 5 مدالیست بازی­‌های المپیک همچنین 145 دانشمند رودز از دست­آوردهای این دانشگاه است. دانشجویان بین المللی دانشگاه مک­گیل از بیش از 150 کشور جهان می­‌آیند. این دانشگاه جزء اولین دانشگاه‌های پزشکی کانادا است. دو پردیس دانشگاه مک­گیل در شهرهای مونترال و سنت آن دوبلیو قرار دارند که شامل 21 دانشکده و موسسه تکنولوژی می‌­باشند. این دانشگاه حدود 300 رشته را پوشش می­دهد که برجسته­‌ترین آنها رشته‌­های پزشکی و حقوق است. علاوه بر این، بالغ بر 31000 دانشجو در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در آن تحصیل می‌­کنند.

دانشگاه آلبرتا

یکی از برترین دانشگاه­‌های کانادا، دانشگاه آلبرتا در شهر ادمونتون مرکز استان آلبرتا است. این دانشگاه چهارمین دانشگاه برتر کانادا بوده و جایگاه صد و یازدهم را در رتبه بندی جهانی QS به خود اختصاص داده است. یک برنده جایزه نوبل و 68 دانشمند رودز از افتخارات این دانشگاه می‌باشد. دانشگاه آلبرتا با داشتن 5 پردیس که چهارتای آن در شهر ادمنتون و یکی در شهر کامروز است، از بزرگترین دانشگاه­‌های کانادا به شمار می­رود. این دانشگاه در حال حاضر 18 دانشکده و 2 کالج دارد. همچنین حدود 700 رشته برای مقطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی و 300 حوزه تحقیقاتی را پوشش می­دهد. تحصیل در آلبرتا آرزوی هر دانشجوی نمونه است.بهترین دانشگاه کانادا برای بورسیه، دانشگاه آلبرتا می‌­باشد. این دانشگاه با در نظر گرفتن میانگین پذیرش برتر و فعالیت­‌های تحقیقاتی مبالغ چشمگیری برای بورسیه دانشجوبان خود در نظر گرفته است. دانشگاه آلبرتا بیش از 41000 دانشجو از 156 کشور دارد.

دانشگاه مونترال

دانشگاه مونترال، در شهر مونترال استان کبک است. این دانشگاه فرانسوی زبان بوده و جزء پنجمین دانشگاه معتبر کانادا به شمار می­رود. در رتبه بندی جهانی QS دانشگاه مونترال صد و چهل و یکمین است. این دانشگاه تحقیقاتی دو مدرسه­‌ی وابسته به خود دارد و طیف گسترده­ایی از علوم را آموزش می­دهد. مدارک اخذ شده از این دانشگاه تماماً به زبان فرانسوی بوده و بورسیه تحصیلی هم به دانشجویان عطا می­شود. در حال حاضر تقریباً 67000 دانشجو در این دانشگاه تحصیل می­کنند که حدود 10000 دانشجوی آن دانشجویان بین المللی هستند.

دانشگاه کلگری

 از برجسته­‌ترین دانشگاه‌­های کانادا، دانشگاه کلگری است. این دانشگاه در ابتدا به عنوان شعبه‌­ایی از دانشگاه آلبرتا بنا شده بود که بعدها خود دانشگاهی مستقل شد. دانشگاه کلگری در شهر کلگری، استان آلبرتا یکی از بزرگترین دانشگاه تحقیقاتی کانادا است. این دانشگاه شامل 5 پردیس، 14 دانشکده و بیش از 85 موسسه تحقیقاتی می­شود. علاوه بر این، یک پردیس در دوحه قطر دارد. همچنین در رتبه بندی جهانی QS دارای جایگاه صد و هشتاد و دومین است. این دانشگاه بالغ بر 34000 دانشجو دارد و بیش از 250 رشته ارائه داده، و در زمینه­‌های تحقیقاتی فرصت­‌های بیشماری در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می­دهد. از افتخارات این دانشگاه می­توان به خلق زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت اشاره کرد.

دانشگاه مک‌­مستر

دانشگاه مک­مستر را می­توان یکی از معتبرترین دانشگاه‌­های پزشکی کانادا به حساب آورد. این دانشگاه در شهر همیلتون، استان انتاریو واقع است. دانشگاه مک­مستر یک دانشگاه دولتی-غیرانتفاعی بوده و شامل یک پردیس و 6 دانشکده علوم، علوم بهداشتی، علوم انسانی، علوم اجتماعی، مهندسی و تجارت می­شود. جایگاه 189 در رتبه بندی جهانی  QS از آن این دانشگاه است. دانشگاه مک‌­مستر بیشتر بر تحقیقات برخی از فوری‌­ترین نیازهای جامعه، به ویژه در زمینه علوم بهداشتی تمرکز دارد. بیش از 37000 دانشجو از 90 کشور در این دانشگاه درس می‌­خوانند.

دانشگاه اتاوا

دانشگاه اتاوا به دلیل دو زبانه بودن از پرطرفدارترین مراکز آموزشی است که در لیست دانشگاه­‌های کانادا برای اپلای قرار می‌گیرد. این دانشگاه در اتاوا پایتخت کانادا قرار دارد و در رتبه بندی جهانی QS دویست و سومین دانشگاه است. دانشگاه اوتاوا شامل یک پردیس و 10 دانشکده می­شود. این دانشگاه بیشتر در حوزه­‌های هنر، حقوق، آموزش و پروش، مهندسی، پزشکی و علوم فعالیت دارد و مجموع 450 رشته به دو زبان انگلیسی-فرانسوی را پوشش می­دهد. دانشگاه اتاوا حدود 10600 دانشجوی بین المللی از 150 کشور دارد.

دانشگاه سایمون فریزر

یکی از برترین دانشگاه‌­های کانادا، دانشگاه سایمون فریزر است. این دانشگاه در شهر ونکوور، استان بریتیش کلمبیا قرار دارد. علاوه بر این، عضو چندین انجمن آموزش عالی ملی و بین المللی، از جمله انجمن دانشگاه­‌های مشترک المنافع و انجمن بین المللی دانشگاه­‌ها و دانشگاه‌­های کانادا است. از تحقیقات معروف این دانشگاه فیزیک ذرات هسته‌­ایی و زیست‌­شناسی دریایی می­باشد. همچنین در زمینه مهندسی و علوم کامپیوتر دانشگاه سایمون فریزر زبان­زد است. علاوه بر این، یک برنده جایزه پولیتزر هم از افتخارات آن می­باشد. رتبه بندی جهانی QS این دانشگاه 318 است. دانشگاه سایمون فریزر سه پردیس دارد که در شهرهای ونکوور، برنابی و سوری واقع هستند. 8 دانشکده این دانشگاه در حوزه‌­های علمی-کاربردی، علوم اجتماعی، هنر، تجارت، ارتباطات و فناوری، محیط زیست، علوم بهداشتی و تعلیم و تربیت فعالیت دارد.

دانشگاه واترلو

دانشگاه واترلو یکی از بهترین دانشگاه‌­های کانادا برای رشته کامپیوتر است. این دانشگاه در شهر واترلو، استان انتاریو قرار دارد. از افتخارات این دانشگاه می­توان به یک برنده جایزه نوبل در رشته اقتصاد و خلق زبان برنامه نویسی PHP اشاره کرد. رتبه بندی جهانی QS این دانشگاه 112 است. این دانشگاه از 3 پردیس، 6 دانشکده و 4 کالج تشکیل شده است و رشته‌­های علوم، ریاضیات، هنر، مهندسی، بهداشت کاربردی و محیط زیست را پوشش می­دهد. طبق آماری که دانشگاه واترلو اعلام کرده است،  ایران جزء 5 کشور اولی بوده که دانشجویان آن در مقاطع تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه تحصیل می‌­کنند.  

ویزا تحصیلی کانادا

کلام آخر

شناخت بهترین یا بدترین دانشگاه­‌های کانادا به شما کمک می­کند تا برای تحقق اهداف تحصیلیتان در این کشور قدم­‌های درستی بردارید و برترین دانشگاه‌­های کانادا را انتخاب کنید. ضمن اینکه پس از پایان تحصیل این فرصت را دارید که در کانادا اقامت دائم بگیرید. شرکت فیدس از سال 2015 خدمات بین المللی ارائه داده و با مشاوره دادن و ارائه خدمات حقوقی مهاجرت بین المللی، اقدامات مهاجرات را برای شما آسان می­کند تا ظرف مدت کمتری بتوانید اقامت موقت یا دائم خود را برای کشور کانادا یا هر کشور دیگری اخذ کنید. اگر تصمیم دارید وارد رشته های اقتصادی و مدیریتی در کانادا شود مقاله بیزینس اسکول های کانادا را از دست ندهید.  

سوالات متداول

در بین ده دانشگاه برتر کانادا، دانشگاه سایمون فریزر نسبت به سایر آنها هزینه کمتری برای تحصیل از دانشجویان بین المللی دریافت می­کند.

شهرهای ادمنتون و تورنتو با داشتن دانشگاه­‌های تورنتو و آلبرتا بهترین مکان برای تحصیل و زندگی در کانادا شناخته شده‌­اند.

مدیریت بازرگانی و پرستاری همچنین کادر درمانی از رشته‌­هایی هستند که در این کشور فرصت‌­های شغلی زیادی دارند.

پس از فرستادن درخواست خود به دانشگاه مورد نظر، اگر انتظارات درخواست شما از 30 درصد بیشتر باشد قبول خواهید شد.  

فیدس, آتوسا ذاکرحسینی 20 خرداد, 1403
به اشتراک گذاری پست
برچسب
بایگانی
ورود به سیستم برای نظر گذاشتن