برترین بیزینس اسکول‌­های کانادا
13 خرداد, 1403 توسط
فیدس, آتوسا ذاکرحسینی
هنوز نظری ثبت نشده است

برترین بیزینس اسکول‌­های کانادا

ایده‌­های جدید و نوآورانه به فکر افرادی می­رسد که دغدغه داشتن یک زندگی ایده­‌آل و درآمد مناسب برای خود دارند. گاهی سرمایه‌­گذاری بر روی این ایده‌­ها در یک کشور مهاجرپذیر نتیجه بهتری می­دهد. کانادا کشور مهاجرپذیری است که نه تنها از ایده‌­های خلاقانه کارآفرینی استقبال می­کند، بلکه در مدارسی به نام بیزنس اسکول نحوه راه اندازی و داشتن یک کسب و کار عالی را هم آموزش می­دهد.مهاجرت تحصیلی به کانادا یکی از مهم ترین دغدغه های دانشحویان رشته های اقتصاد و مدیریت است در این باره در این مقاله با هم درباره بیزینس اسکول­‌های کانادا اطلاعات بیشتری کسب می­کنیم.  

معرفی بیزینس اسکول

بیزینس اسکول که به آن مدرسه بازرگانی می­گویند، یک مؤسسه حرفه‌­ایی بوده که در آن آموزش دوره‌­هایی در حوزه­‌های تجارت و بازرگانی ارائه می­شود. کانادا دارای مدارس بازرگانی معتبری است که نه تنها نوآوری در حوزه‌های مالی، فروش، بازاریابی، مدیریت و حسابداری را نشان می‌دهند، بلکه نشان‌دهنده یادگیری نوآورانه نیز هستند. از سال 1921  تا اواسط دهه 1960، برنامه درسی بیزینس اسکول کانادا عمدتاً بر آموزش حسابداری رسمی این کشور و سایر متخصصان در حیطه امور مالی متمرکز بود؛ اما اکنون رشته‌­هایی نظیر، بازاریابی و منابع انسانی، فناوری دیجیتال، کلان داده، کارآفرینی، پایداری اجتماعی شرکت‌­ها، تجارت بین المللی را هم پوشش می‌­دهد. فاکتورهایی که بر اساس آن به یک بیزینس اسکول رتبه می­دهند نرخ استخدام، پتانسیل کسب درآمد فارغ التحصیلان، رضایت دانشجو، امتیازات شهرت کارفرما و کارآفرینی است. 257 مدارس بازرگانی در کانادا وجود دارد که در این بخش به معرفی 5 بیزینس اسکول برتر کانادا می­پردازیم. 

مدرسه مدیریت روتمن  

مدرسه مدیریت جوزف ال. روتمن، که آن را فقط با نام روتمن می­‌شناسند، در شهر تورنتو کانادا است. این مدرسه به طور رسمی از سال 1950 تأسیس شد و زیر شاخه دانشگاه تورنتو قرار می­گیرد. بیزینس اسکول روتمن در رتبه بندی جهانی دوازدهم است و در رتبه بندی QS جایگاه چهل و یکم را دارد. این مدرسه، دوره‌­ها و گرایش‌های MBA و بازرگانی در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می­دهد. تقریباً 2300 دانشجوی کارشناسی و 1000 دانشجوی کارشناسی ارشد در بیزینس اسکول روتمن  تحصیل می­کنند. در عرض شش ماه پس از فارغ التحصیلی، 92.5 درصد از دانشجویان می­توانند در رشته خود کار پیدا کنند و فارغ التحصیلان MBA به طور متوسط 115000 دلار حقوق دریافت می­کنند. مدرسه روتمن به دانشجویان خود بر اساس آرزوهای شغلی آینده آنها امکان انتخاب بیش از 90 واحد اختیاری و توانایی شخصی‌­سازی تجربه MBA را می­دهد.

مدرسه بازرگانی اسمیت

مدرسه بازرگانی اسمیت در شهر کینگستون، از مدارس وابسته به دانشگاه کوئینز است. این مدرسه یکی از برترین بیزینس اسکولها در کاناداست. میانگین ورودی در مدرسه اسمیت سالانه حدود 87 درصد است و نرخ کاریابی در آن 98 درصد می­باشد. به این ترتیب مدرسه اسمیت یکی از سخت‌ترین دانشگاه‌ها در کاناداست که می­توان به آن ورود کرد. رتبه بندی جهانی این مدرسه 38 است و در رتبه بندی QS جایگاه 94 را دارد. بیزینس اسکول اسمیت کلیه گرایش‌­های MBA و بازرگانی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را پوشش می­‌دهد. علاوه بر این، مدرسه اسمیت مدرک دوبل اسمیت-پکینگ را با همکاری دانشکده مدیریت گوانگوا در دانشگاه پکن و MBA اجرایی آمریکا با همکاری دانشکده مدیریت فارغ التحصیل ساموئل کورتیس جانسون در دانشگاه کرنل ارائه می­دهد. از افتخارات بیزینس اسکول اسمیت کانادا می­توان به برنده شدن جایزه بابت تأسیس شرکت Indie Tech، یک شرکت نرم افزاری مبتنی بر هوش مصنوعی، توسط دانشجویان اسمیت اشاره کرد.

مدرسه بازرگانی آیوی

یکی از برترین بیزینس اسکول‌­های کانادا، مدرسه بازرگانی آیوی در شهر لندن، استان آنتاریو در کانادا است. این مدرسه از مدارس وابسته به دانشگاه وسترن می­باشد. مدرسه آیوی به مدت 5 سال جایگاه نخست را در بین مدارس بازرگانی کانادا داشته است. در رتبه بندی جهانی این مدرسه چهل و نهمین است و در رتبه بندی QS جایگاه 74 را دارد. در مدرسه آیوی یادگیری به روش­‌های خاصی صورت می­گیرد، به این صورت که دانشجو تجربه‌­ایی اساساً شبیه سازی شده یک تجربه در دنیای واقعی را کسب می­کند. در عرض چند ماه پس از فارغ التحصیلی، 91 درصد از دانشجویان معمولاً شغلی در رشته خود پیدا کرده و میانگین حقوقی معادل 115000 دلار را دریافت می­کنند. تقریباً سالانه 1300 دانشجو در مقطع کارشناسی و 300 دانشجو در مقطع فوق لیسانس در بیزینس اسکول آیوی تحصیل می­کنند. مدرسه بازگانی آیوی، ارائه دهنده اولین دوره تجاری آمریکای شمالی بوده که دوره­‌هایی را در هنگ کنگ با گرایش EMBA در مؤسسه مدیریت چنگ یو تونگ ارائه کرده است. بیزینس اسکول آیوی آسیا دوره‌­های کنسرسیوم ICE، AMT و گرایش­‌های تخصصی برای دانشجویان چینی ارائه می­دهد تا در بازارهای تجاری بین المللی بهترین تجربه را کسب کنند.

مدرسه مدیریت دیزاتلس

مدرسه مدیریت Desautels یکی از مدارس دانشگاه مک‌­گیل در شهر مونترال، استان کبک کانادا است. این مدرسه همواره در بین برترین بیزینس اسکول­‌های جهان رتبه بندی می­شود. مدرسه مدیریت دیزاتلس در رتبه بندی جهانی سی و هفتم است و در رتبه بندی QS پنجاهم می‌­باشد. این مدرسه طیف وسیعی از رشته‌­های بازرگانی و MBA در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترا پوشش داده همچنین یک دوره مشترک MBA / حقوق با دانشکده حقوق مک‌­گیل ارائه می­دهد. بیش از 2600 دانشجو (2300 نفر در مقطع کارشناسی و 300 نفر در مقطع کارشناسی ارشد) در بیزینس اسکول دیزاتلس تحصیل می­‌کنند. این مدرسه دارای نرخ اشتغال 78 درصدی پس از شش ماه است. تنها 16 درصد از دانشجویان برای ادامه تحصیلات تکمیلی در این مدرسه انتخاب می شوند. دانشجویان MBA میانگین نرخ کاریابی 85 درصد در رشته خود با میانگین حقوق بیش از 87000 دلار دارند.

مدرسه بازرگانی آلبرتا

مدرسه بازرگانی آلبرتا یکی از معروف‌­ترین بیزینس اسکول کاناداست که در شهر ادمونتون، استان آلبرتا قرار دارد. قدمت این مدرسه به سال 1916 برمی­گردد و در سال 1968 توسط انجمن دانشگاه‌­های بازرگانی پیشرفته مورد تأیید قرار گرفت. رتبه بندی جهانی آن 101 و رتبه بندی QS این مدرسه 111 است. امروزه بیش از 2000 دانشجوی مقطع کارشناسی و 750 دانشجوی کارشناسی ارشد و همچنین حدود 50 دانشجوی دکترا در مدرسه بازرگانی آلبرتا تحصیل می­‌کنند. این مدرسه نه تنها کلیه رشت­ه‌های بازرگانی و MBA را پوشش داده، بلکه بیشتر بر روی کارآفرینی در هر رشته‌­ایی تأکید دارد. بیزینس اسکول آلبرتا یکی از معدود مدارسی است که به شدت بر روی سرمایه گذاری­‌های تجاری املاک تمرکز دارد. برخی گرایش‌های بازرگانی به همراه دوره‌ها، باشگاه‌ و مشارکت‌های طراحی شده‌ برای دانشجویان جهت کسب بهترین تجربه در این مدرسه، با برخی از مؤسسات پیشرو در دوره متوسطه در جهان رقابت می‌کنند.

ویزا تحصیلی کانادا

شرایط و اخذ ویزای تحصیلی در بیزینس اسکول

جهت دریافت ویزای تحصیلی کانادا ابتدا باید به یکی از بیزینس اسکول­‌ها درخواست دهید که شامل ارائه موارد زیر است:

  • ارائه معدل دیپلم یا کارشناسی که حداقل آن 15 است.
  • ارائه ریزنمرات و مدارک دیپلم یا کارشناسی به صورت ترجمه شده
  • ارائه نمرات مهارت زبان انگلیسی
  • ارائه نمرات آزمون­‌های GRE و GAMT برای رشته‌­های کارشناسی ارشد و دکترا
  • پاسورت
  • داشتن سابقه کاری برای برخی رشته‌­ها مزیت مهمی است.
  • پس از پذیرش بیزینس اسکول برای دریافت ویزا، ارائه مدارک زیر الزامی است:
  •  فرم درخواست تکمیل شده
  • ارائه اصل پذیرش از بیزینس اسکول
  • ارائه تمکن مالی
  • پاسپورت به همراه دو قطعه عکس به اندازه پاسپورت
  • اگر قصد تحصیل در استان کبک را دارید، باید گواهینامه پذیرش استان کبک، تمام کپی مدارک و مدارک اصلی مورد نیاز  را به صورت ترجمه دو زبانه انگلیسی و فرانسوی ارائه دهید.
  • ارائه گواهی نامه پزشکی
  • ارائه گواهی نامه عدم سوء پیشینه

هزینه اخذ ویزای تحصیلی کانادا 150 دلار کانادا است که باید کپی رسید بانکی آن را به همراه مدارک بالا ارائه دهید.

کلام آخر

بیزینس اسکول­‌های کانادا بهترین گزینه برای افرادی است که خواهان یک زندگی ایده‌­آل با درآمد عالی چه به صورت استارت آپی یا منابع انسانی هستند. در صورتی که جزء این دسته افراد هستید با بهره گیری از خدمات بین المللی مؤسسه مهاجرتی فیدس در مشهد، می­توانید به آسانی و ظرف مدت زمان کوتاه با کمترین هزینه برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا اقدام کنید. همچنین شما می­توانید از مشاوه‌­های مؤسسه فیدس در زمینه­‌های گوناگون مهاجرتی استفاده کرده و مناسب­‌ترین قدم‌­ها را برای آینده خود بردارید.  

سوالات متداول

تمام رشته­‌ها و گرایش­‌هایی که در یک بیزینس اسکول ارائه می­شود مرتبط با بازرگانی و امور مالی است، اما دانشگاه طیف وسیع‌­تری از تمام رشته‌­ها نظیر علوم ریاضی، علوم انسانی، پزشکی و... را ارائه می­‌دهد. 

MBA بهترین رشته تحصیلی بیزینس در کانادا شناخته شده است. تجربه کاری بین المللی و شانس داشتن یک شغل مناسب، مدرک این رشته را به یکی از پرطرفدارترین رشته‌­های تحصیلی تبدیل کرده است.

بازاریابی، امور مالی و تجارت بین المللی از جمله پردرآمدترین رشته­‌های تحصیلی در حوزه بیزینس هستند.

در بین دانشگاه­‌های ذکر شده دانشکده مدیریت روتمن بیشترین پذیرش دانشجویان خارجی را دارد.



فیدس, آتوسا ذاکرحسینی 13 خرداد, 1403
به اشتراک گذاری پست
برچسب
بایگانی
ورود به سیستم برای نظر گذاشتن