برترین بیزینس اسکول­‌های انگلستان
25 مرداد, 1403 توسط
فیدس, آتوسا ذاکرحسینی
هنوز نظری ثبت نشده است

5 بیزینس اسکول­ برتر انگلستان کدامند؟

بسیاری از دانشجویان از سراسر دنیا برای فراگیری رمز و راز تجارت موفق به تحصیل در دانشگاه های انگلستان رو می‌­آورند. انگلستان با داشتن مراکز آموزشی با عنوان بیزینس اسکول موفق شده است دانشجویان بسیاری را در سطح جهان از طریق فاکتورهایی مانند دقت بالای تحصیلی، قرارگرفتن در معرض صنعت بی­نظیر همچنین فرهنگی که نوآوری و خلاقیت را تشویق و پرورش می­دهد، تربیت کند. در این مقاله با ما همراه باشید تا برترین بیزینس اسکول­‌های انگلستان را بشناسیم.

معرفی بیزنس اسکول

بیزینس اسکول در واقع مرکز آموزشی است که تمام رشته­‌ها و گرایش‌­هایی که در آن ارائه می­شود مرتبط با رشته و گرایش­‌های بازرگانی و امور مالی همچنین راه اندازی کسب و کار است. طبق آمار رسمی دولت انگلستان، حدود 27 درصد از کل دانشجویان بین المللی که در دانشگاه های بریتانیا ثبت نام کرده اند، برای مدارک تجاری یا کسب و کار تحصیل می­کنند. علت این امر این است که مدارس تجارت بریتانیا به طور مداوم در جداول لیگ دانشگاهی که توسط گاردین و دانشگاه های برتر QS، فایننشال تایمز و دیگر شاخص­‌های کیفیت گردآوری شده اند، در رده بالایی قرار دارند. مدارس تجارت بیشتر بر اساس فاکتورهایی مانند پیشرفت شغلی، نرخ اشتغال، کیفیت اعضای هیئت علمی، بین المللی شدن و دستمزد فارغ التحصیلان در سه سال پس از فارغ التحصیلی رتبه بندی می­شوند. در ادامه به معرفی و شرح مختصری از برترین بیزینس اسکول­‌های بریتانیا در سال 2024 که توسط رتبه بندی جهانی QS تجارت گردآوری شده می­پردازیم.

بیزینس اسکول لندن London Business School

بیزینس اسکول لندن، در واقع یک کالج بازرگانی در دانشگاه فدرال لندن است. این بیزینس اسکول رتبه نخست را در رده بندی جهانی QS تجارت دارد و به عنوان برترین مدرسه تجارت بریتانیا شناخته شده است. این مدرسه یک پردیس اصلی در لندن و یک پردیس دیگر در دبی دارد. بیزینس اسکول لندن دارای بیش از 47000 فارغ التحصیل از 150 کشور است که دانش، تجربه تجاری و فرصت­های شغلی مناسبی را در سراسر جهان ارائه می‌­دهند. جامعه دانشجویی این مدرسه شامل بیش از 107 ملیت است و 100 هیئت علمی آن از بیش از 30 کشور جهان می‌­آیند. بیزینس اسکول لندن هفت حوزه تخصصی تجارت مانند حسابداری، اقتصاد، دارایی، سرمایه گذاری؛ علم مدیریت و عملیات، بازار یابی، رفتار سازمانی و استراتژی همچنین کارآفرینی را پوشش می­دهد.

مدرسه بازرگانی قاضی کمبریج  University of Cambridge: Judge

مدرسه بازرگانی قاضی، یک مدرسه در دانشگاه کمبریج لندن می­باشد. نام این بیزینس اسکول برگرفته از یکی از خیرین مؤسس مدرسه به نام سر پل قاضی است. رتبه بندی جهانی QS تجارت آن چهارم بوده و دومین بیزینس اسکول برتر بریتانیا میباشد. این مدرسه با ایجاد مراکز تحقیقات بین رشته‌­ایی به دانشجویان این فرصت را می­دهد تا تحقیقات نوآورانه ایی را انجام داده و بیزینس های استارت آپی خود را راه اندازی کنند. این مدرسه کلیه رشته ها و گرایش­های مرتبط MBA را پوشش می­دهد. استانداردهای پذیرش دانشجو در مدرسه بازرگانی قاضی کمبریج بالا بوده و همین باعث شده تا رقابت امتحان ورودی این دانشگاه نسبت به سایر بیزینس اسکول­‌های بریتانیا برای دانشجویان شدیدتر باشد.

مدرسه بازرگانی سعید Said School Business

مدرسه تجارت سعید، یک مدرسه بازرگانی در دانشگاه آکسفورد بوده و یکی از مشهورترین مدارس شهر لندن است. این مدرسه سومین بیزینس اسکول برتر انگلستان بوده و در رتبه بندی جهانی QS تجارت رتبه هفتم را دارد. در این مدرسه دانشجویان به یک شبکه جهانی متصل شده و وارد گروه های متنوع دانشجویی می­شوند و یک تجربه آکادمیک سخت را خواهند داشت. با این حال، فرصت­‌های شغلی متنوعی پس از فارغ التحصیلی در انتظار آن‌هاست. مدرسه بازرگانی سعید، کلیه رشته های بازرگانی (MBA)، مدیریت و امور مالی را ارائه می­دهد. همچنین در این مدرسه برای مقطع کارشناسی، دروس مدیریت همراه با گروه اقتصاد به عنوان بخشی از دوره آموزشی اقتصاد تدریس می­شود.

مدرسه بازرگانی کالج امپریال

مدرسه بازرگانی امپریال کالج، بخشی از کالج امپریال لندن در انگلستان است که توسط ملکه الیزابت دوم افتتاح شد. این مدرسه در پردیس اصلی امپریال کالج لندن در کنزینگتون جنوبی می‌­باشد. همچنین این مدرسه در رتبه بندی جهانی QS  تجارت جایگاه نهم را دارد و جزء 10 مدرسه بازرگانی برتر دنیا است. مدرسه بازرگانی کالج امپریال علاوه بر پوشش کامل تمام رشته ها و گرایش‌­های MBA بیشتر بر آموزش دگرگونی فناوری، کارآفرینی، سیاست و مدیریت همچنین پایداری مالی و نهادی، برای مشاغل استارت آپی، تمرکز دارد. سالانه دانشجویان بین المللی زیادی در مدرسه بازرگانی کالج امپریال پذیرش می­شوند. در حال حاضر این مدرسه حدود 12000 دانشجوی فارغ التحصیلی با ملیت بیش از 125 کشور دارد.  

مدرسه بازرگانی وارویک

مدرسه تجارت وارویک (WBS)، مدرسه بازرگانی- تحقیقاتی در دانشگاه وارویک و یک بخش آکادمیک در دانشکده علوم اجتماعی است. این مدرسه در سال 1967 به عنوان دانشکده مطالعات صنعتی و بازرگانی تأسیس شد. مدرسه بازرگانی وارویک در سال 2024 در رتبه بندی جهانی QS تجارت رده شانزدهم را دارد و یکی از مدارس برتر بازرگانی انگلستان در فایننشال تایمز است. این مدرسه دومین پردیس خود را در برج شارد لندن، بزرگترین برج اتحادیه اروپا، در سپتامبر 2014 افتتاح کرد. همچنین این بیزینس اسکول با داشتن  بیش از 53000 فارغ التحصیل در بیش از 167 کشور، به بزرگترین بخش دانشگاه وارویک تبدیل شده است. از جمله رشته های تخصصی که در مدرسه بازرگانی وارویک ارائه میطشود، حسابداری و مالی، مدیریت و مدیریت بین المللی همچنین استراتژی و بازاریابی، کارشناسی ارشد مالی، کارشناسی ارشد مدیریت منابع انسانی و روابط استخدامی است.   

اخذ مشاوره مهاجرتی

شرایط پذیرفته شدن در بیزینس اسکول

شرایط پذیرش بسته به دانشگاه و دوره تحصیلی متقاضیان با هم متفاوت است. اما شرایط کلی برای پذیرش بیزینس اسکول‌­های انگلستان به شرح زیر می­باشند:

  • ارائه آخرین مدرک تحصیلی با ریز نمرات
  • اثبات مهارت زبان انگلیسی از طریق آزمون‌­های آیتلس و تافل
  • نمرات GMAT یا GRE برای مدارک تحصیلات تکمیلی
  • حداقل نمره آزمون ورودی

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی بیزینس اسکول انگلستان برای ایرانیان

پس از پذیرش بیزینس اسکول برای دریافت ویزا، ارائه مدارک زیر الزامی است:

  • نامه پذیرش دانشگاه؛
  • فرم درخواست؛
  • پاسپورت معتبر؛
  • عکس پاسپورتی؛
  • مدارک هویتی
  • ارائه آخرین مدرک تحصیلی؛
  • رزومه؛
  • توصیه نامه از دانشگاه (در صورت وجود)؛
  •  تمکن مالی؛
  • گواهی عدم سوء پیشینه؛
  • گواهی پزشکی که نشان دهد در سامت کامل هستید؛
  • انگیزه نامه هدف از تحصیل در بیزینس اسکول؛

به یاد داشته باشید که تمام مدارک ذکر شده در حین ارائه به مرکز جهانی VFS  تهران باید به انگلیسی ترجمه شده باشند.

هزینه تحصیل در بیزینس اسکول

هزینه تحصیل مدارس بازرگانی در بریتانیا بسته به رشته و مقطع تحصیلی و دانشگاه با هم فرق می­کند. با این وجود، شهریه بیزینس اسکول برای مقطع کارشناسی بین 13000 پوند تا 38000 پوند در سال تخمین زده شده است، در حالی که برای مقطع کارشناسی ارشد ممکن است بین 12000 تا 45000 پوند در سال هزینه داشته باشد. جهت اطلاع دقیق از شهریه پرداختی مدرسه بازرگانی مورد نظر به وب­سایت رسمی آن مراجعه کنید. 

کلام آخر

بیزینس اسکول‌­های انگلستان برای آن دسته از دانشجویانی که می­خواهند کارآفرین باشند یا رموز تجارت موفق را یاد بگیرند مقصد مناسبی برای ادامه تحصیل است. در این مقاله به معرفی 5 بیزینس اسکول برتر انگلستان پرداختیم. شناخت مدرسه تجارت مناسب از اقدامات اولیه برای پذیرش در آن است. برای انتخاب درست رشته تحصیلی و بیزینس اسکول مناسب با معیارهای خود بهتر است از متخصصانی مانند تیم مشاوران فیدس کمک بگیرید. شما می­توانید پس از پذیرش مدرسه تجارت، ویزای تحصیلی خود را با کمک وکلای مهاجرتی فیدس به آسانی و با کمترین هزینه دریافت کنید. مؤسسه مهاجرتی فیدس آماده خدمات رسانی جهت اخذ انواع ویزای انگستان، کانادا، آلمان و دیگر کشورهای مهاجرپذیر به شما است تا در مدت زمان کمتری به اهداف مهاجرتی خود برسید.  

سوالات متداول

برای پیشرفت در تجارت و مدیریت، باید در یک بیزینس اسکول اختصاصی تحصیل کنید. با این حال، دانشگاه های بسیاری رشته های تجاری خوب را ارائه می­دهند که اغلب می­توانند در کنار رشته های دیگر مطالعه شوند.

لندن به دلیل داشتن دانشگاه هایی مطرح در سطح جهان یک انتخاب برتر است. با این حال، شهرهای دیگر مانند ادینبورگ، منچستر و بیرمنگام محیط­های آکادمیک عالی و تجربیات منحصر به فردی را ارائه می­دهند.

مدرسه بازرگانی قاضی کمبریج با اینکه استاندارهای بالایی برای پذیرش دانشجو دارد و ورود به آن رقابتی است، اما بیشترین پذیرش دانشجوی بین المللی را نسبت به سایر بیزینس اسکول­های دیگر دارد.

رشته های مدیریت و بازاریابی از رشته های پردرآمد حوزه تجارت هستند.

برای پذیرفته شدن در هر کدام از مدارس تجارت در انگلستان شما باید امتحان ورودی بدهید.

فیدس, آتوسا ذاکرحسینی 25 مرداد, 1403
به اشتراک گذاری پست
برچسب
بایگانی
ورود به سیستم برای نظر گذاشتن

بعدی را بخوانید
آزمون آیمت (IMAT)