تاییدیه WES و هرآنچه باید درباره آن بدانید
تاییدیه WES
6 خرداد, 1402 توسط
تاییدیه WES و هرآنچه باید درباره آن بدانید
فیدس, سید مجتبی معراجی
| 1 توضیح

تاییدیه WES چیست؟

در این مقاله قصد داریم درباره تاییده WES و هر آنچه که باید در رابطه با آن بدانید به مطالعه بپردازیم.در بسیاری از برنامه‌­های تحصیلی، کاری، و مهاجرتی کانادا و امریکا، نیاز به گواهی معادل سازی مدارک تحصیلی خود دارید که توسط موسسه World Education Services یا به اختصار WES انجام می‌­شود. تاییدیه‌ای که توسط موسسه WES به دست شما می‌رسد در واقع معادلسازی تحصیلات شماست و تحصیلات شما را در کشور های کانادا و آمریکا به رسمیت می­‌شناسد. برای اینکه درباره تاییده WES، کاربرد، و روش دریافت آن بیشتر بدانید همراه فیدس باشید.

آنچه در این مقاله می­‌خوانیم

WES چیست؟

کلمه WES مخفف عبارت World Education Services  می‌­باشد. این موسسه مدارک تحصیلی شما را بررسی می‌کند و آن را به اصطلاح تایید می‌کند. به تعریف ساده، تاییدیه‌ای که از موسسه WES به دست شما میرسد، معادل مدرک شما در کشور آمریکا یا کانادا است. فرض کنید که قصد دارید برای فردی که شما را نمی‌شناسد و با زبان و فرهنگ شما آشنایی ندارد توضیح دهید که تحصیلات شما چه به دانش شما افزوده است و معادل چه سطحی از تحصیلات در کشور مقصد است؛ تاییده WES دقیقا همین کار را انجام می­‌دهد. مثلا اگر شما بخواهید به کانادا مهاجرت تحصیلی کنید، WES مدارک تحصیلی شما را طبق اصول استاندارد نظام آموزشی کانادا، برای هدفتان در آن کشور قابل فهم می­کند.

WES یکی از معتبرترین موسسه­‌های است که می‌­توانید توسط آن مدارک خود را مطابق سیستم آموزشی کشورهای امریکا و کانادا معادلسازی کنید. تاکنون بیش از 2500 مرکز آموزشی، تحصیلی، کاری، و تجاری تاییده WES را به رسمیت شناخته‌­اند. اهمیت معادلسازی مدارک و اعتبار سازمان WES باعث شده است تا بسیاری از برنامه‌­های مهاجرتی، تحصیلی، و کاری کانادا و آمریکا نیازمند تاییده WES باشد. این سازمان با دارا بودن اصول بین‌المللی برای معادلسازی مدارک، کمک بسیاری در روند اعتبار سنجی مدارک کرده و آن را تسهیل بخشیده است.

CTA

انواع تاییدیه­‌های WES

برای انجام هر فرایندی باید مسیر و مراحلی طی شود؛ گرفتن تاییده WES نیز از این قائده مستثنا نیست. انتخاب روش مناسب، به روش مهاجرت مورد نظر و هدف شما از گرفتن تاییده WES بستگی دارد. به طور کلی دو نوع ارزیابی وجود دارد که هر کدام نیازمند مدارک مربوط به خود بوده و هزینه‌های متفاوتی را نیز شامل می‌شوند:

  1. Course by Course (بررسی درس به درس)
  2. Document by Document (بررسی مدرک به مدرک) 

Course by course، یا همان بررسی درس به درس، روشی است که در آن تمامی واحدهای گذرانده شده توسط شما مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و قاعدتا این تاییدیه با جزئیات بیشتری مدارک شما را بررسی خواهد کرد. Documents by Documents، که به معنای بررسی مدرک به مدرک است، مدارک کسب شده شما را به صورت کلی‌تر بررسی خواهد کرد.

هزینه تاییدیه WES

هزینه این پروسه به موارد بسیاری بستگی دارد. اینکه شما چه روشی را انتخاب کنید، چند نسخه از تاییدیه خود بخواهید، نحوه ارسال تاییدیه، و خیلی از موارد ریز و درشت دیگر تعیین‌کننده هزینه‌‌هایی هستند که باید برای این پروسه پرداخت کنید. به طور مثال، فرض کنید قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا دارید. یک روش برای دریافت تاییده WES در این شرایط، معادلسازی مدرک به مدرک (152$) است. با انتخاب روش استاندارد ارسال (10$)، و انتخاب گزینه‌­ی ارسال مستقیم به مؤسسه مربوطه (30$)، به همراه یک نسخه اضافه از گزارش تاییده (50$)، هزینه‌ای معادل 242 دلار کانادا باید پرداخت شود. برای برآورد و محاسبه هزینه‌­ی معادلسازی مورد نظر خود، می‌توانید از طریق سایت اصلی WES اقدام کنید.

مدت زمان پروسه دریافت WES

 
WES

اینکه پروسه صدور و دریافت تاییده WES شما چقدر طول می­‌کشد، با توجه به نوع معادلسازی مورد نظر شما  متفاوت خواهد بود. این پروسه به طور معمول 7 روز کاری زمان می‌­برد، و گاهاً ممکن است به دلایل مختلفی از جمله کسری مدارک و یا غیره با تاخیر مواجه شده و طولانی‌­تر گردد. این پروسه در مواردی مانند مهاجرت به کانادا به دلیل بررسی مدارک با پروسه‌ای کاملا متفاوت، 35 روز کاری زمان خواهد برد. توجه داشته باشید که این تاییده 5 سال اعتبار دارد.

دریافت تاییدیه WES چگونه است؟

پروسه ثبت درخواست تأییده WES تماماً آنلاین است، پس تکمیل فرم های و ارائه اطلاعات خواسته شده که شامل اطلاعات شخصی، هدف شما از دریافت تاییده WES، تحصیلات، آدرس، و نوع معادلسازی مورد نظر می‌باشد، چک لیستی از مدارک مورد نیاز متناسب با تاییده مورد نظر در اختیارتان قرار خواهد گرفت. توجه کنید که اگر برای هدف کاری اقدام می‌­کنید با سازمانی که قصد کار در آن را دارید هماهنگ کنید تا ببینید دقیقا چه اطلاعاتی را از شما می­‌خواهند و سپس برای معادلسازی اقدام کنید.

جمع بندی

در این مقاله آموختیم که تاییده WES در واقع معادلسازی مدرک شما است که به تحصیلات شما اعتبار می‌بخشد. اگر بخواهید در کشورهای کانادا و آمریکا با اهداف متفاوتِ تحصیلی، کاری، و تجاری ادامه دهید، این تاییدیه گواهی است بر اینکه تحصیلات شما در این کشورها از اعتبار کافی برخوردار خواهند بود. دریافت تاییدیه WES برای اهداف مختلفی صورت می‌گیرد که هر کدام از آنها روند، مدت زمان و هزینه­‌های مخصوص به خود را دارد.

سوالات متداول

تاییده WES مدرک دریافت شده و تحصیلات شما را در کشور های آمریکا و کانادا ارزیابی و معادلسازی می­کند و به آن اعتبار می­بخشد.

این هزینه با توجه به روند پروسه شما متفاوت است. هزینه ها را می­توان با استفاده از سایت WES چک کرد.

این زمان با توجه به نوع پروسه شما و در صورت کامل بودن مدارک، 7 تا 35 روز کاری زمان می­برد.

اعتبار تاییده WES چقدر است؟  

این تاییده 5 سال اعتبار دارد.  

تاییدیه WES و هرآنچه باید درباره آن بدانید
فیدس, سید مجتبی معراجی 6 خرداد, 1402
به اشتراک گذاری پست
بایگانی
ورود به سیستم برای نظر گذاشتن